Grand Canyon

10 september 2018 - Page, Verenigde Staten

Na twee dagen van afwezigheid door het ontbreken van WiFi hier weer een berichtje van ons.

De weg naar de Grand Canyon was lang maar voerde door verschillende landschappen en was toch ook wel weer mooi, zelfs een stuk Route 66 gereden.

Onderweg nog even gestopt bij Kingman, om te tanken en te eten, daar staan ook oude afgeschreven verkeersvliegtuigen klaar om gesloopt te worden. We konden er niet stoppen maar al rijdend vanuit de auto hebben we toch wat plaatjes kunnen schieten.

Aangekomen bij Javapai Lodge viel ons de kamer tegen. Het was oudbollig met oude versleten spullen. Er was geen airco dus bloedheet op de kamer die maar aan een kant een raampje heeft. Gelukkig was er een ventilator boven het bed en s’nachts koelt het enorm af daar. Toch goed geslapen en s’morgens toen we net wakker waren zaten de “mul deeren”, everzwijnen en eekhoorns ons van buiten al aan te kijken.

Na het ontbijt zijn we de Grand Canyon gaan bekijken, om de 10 minuten reden er  bussen verschillende routes, je kon opstappen en uitstappen waar en wanneer je wilde. Wij deden 3 routes met in totaal 15 uitkijkpunten en wauw........wat was het mooi!!! Elke keer dat je op een ander uitkijkpunt kwam was het anders maar wat hebben we ervan genoten en veel foto’s gemaakt.

O ja, Erik en Esther we kwamen Minnie Winnie nog tegen, waren helaas te laat om een foto te maken maar hebben wel gezwaaid.

Vandaag zijn we verder gereden naar Page een plaatsje aan Lake Powell. Onderweg zijn we nog naar de Horseshoebend geweest. Dit is zo mooi! We hadden al veel plaatjes en foto’s hiervan gezien maar in werkelijkheid is het nog veel mooier. Het is wel een flinke klim maar dat is het dubbel en dwars waard.

Voor morgen staat de “Upper Antelope Canyon toer” op het programma. Hier hebben we ook veel zin in!

1. Erik en Esther:
    11 september 2018
    Ik denk dat je nog wel een paar kansen meer krijgt om Minnie te zien. Volgens mij rijden er 426.758 daar rond... 😂.
  2. Helma:
    11 september 2018
    Ziet er prachtig uit, genieten hoor!