Bryce Canyon

12 september 2018 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Vanmorgen na een goed ontbijt vertrokken richting Bryce Canyon. Weer een hele mooie route met verschillende landschappen. Zo reden we op een weg en waren links alleen maar bossen en rechts rotsen, leuk om te zien. We zagen zelfs in een wei nog wat koeien lopen, die hadden we nog niet veel gezien hier.

Onderweg zagen we in de richting die we heen moesten dikke rookpluimen, er was overduidelijk ergens brand, hoe dichterbij we bij Bryce kwamen hoe dikker de rookpluimen werden. Tijdens het inchecken bij het hotel kwam de brandweer binnen. Er was inderdaad brand in de Bryce Canyon maar, zo zeiden ze, het was maar een “kleine”, 300 hectare, brand. Nu we dit tikken zijn de rookpluimen bijna weg. Gelukkig maar want morgen willen we toch graag het park in. Er rijden hier net zoals in de Grand Canyon shuttle bussen dus we hoeven maar in te stappen en kunnen weer op diverse plaatsen uitstappen! We hopen morgenavond weer mooie foto’s te kunnen uploaden!